Δυσαριθμησία: Συμπτώματα και στρατηγικές αντιμετώπισης

Η Δυσαριθμησία είναι μια διαταραχή της μάθησης που χαρακτηρίζεται από δυσκολία ή αδυναμία στην κατανόηση και εφαρμογή των μαθηματικών κανόνων. Πιο συγκεκριμένα, στα άτομα που παρουσιάζονται αυτές οι δυσκολίες,  μπορεί να επηρεαστεί η εκτέλεση ακριβών υπολογισμών, η μνήμη αριθμών και η κατανόηση μαθηματικών εννοιών. Επίσης, αρκετά συχνά, συνυπάρχει και με άλλες μαθησιακές δυσκολίες.

Η Δυσαριθμησία εκδηλώνεται με διάφορους τρόπους και διαφέρει από άτομο σε άτομο. Οι κύριες ενδείξεις της περιλαμβάνουν δυσκολίες:

  • στην αναγνώριση αριθμητικών συμβόλων,
  • στον υπολογισμό απλών μαθηματικών πράξεων και προβλημάτων,
  • στην κατανόηση μαθηματικών εννοιών,
  • στην αναγνώριση μοτίβων και σχέσεων μεταξύ των αριθμών,
  • στην ικανότητα του ατόμου να ακολουθεί ακριβείς οδηγίες,
  • στην κατανόηση γεωμετρικών σχημάτων,
  • στην ανάγνωση γραφημάτων.

Οι παράγοντες που συντελούν στη Δυσαριθμησία μπορεί να είναι γενετικοί ή μπορεί να σχετίζονται και με περιβαλλοντικό υπόβαθρο, όπως, για παράδειγμα, η έλλειψη κατάλληλης εκπαίδευσης.

Για να βοηθήσουμε τα άτομα με Δυσαριθμησία, υπάρχουν διάφοροι τρόποι αντιμετώπισης. Ένας από αυτούς, είναι η χρήση ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, που επικεντρώνονται στην ανάπτυξη των μαθηματικών δεξιοτήτων. Αυτά τα προγράμματα παρέχουν εξατομικευμένη διδασκαλία και ασκήσεις, που βοηθούν στο να κατανοήσει κανείς τις μαθηματικές αρχές και να ενισχυθούν οι ικανότητές τους.

Επιπλέον, εξίσου βοηθητική θα μπορούσε να ήταν και η χρήση υποστηρικτικής τεχνολογίας. Υπάρχουν διάφορα εκπαιδευτικά λογισμικά και εφαρμογές, που παρέχουν διαδραστικές ασκήσεις και παιχνίδια, για την ενίσχυση των μαθηματικών δεξιοτήτων. Αυτό το είδος τεχνολογικής υποστήριξης μπορεί να κάνει την μάθηση πιο ενδιαφέρουσα και, ταυτόχρονα, πιο διασκεδαστική για τα άτομα με Δυσαριθμησία. Εκτός από τα παραπάνω, όμως, η χρήση αριθμομηχανών μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές, ώστε να ολοκληρώσουν ευκολότερα τις εργασίες τους.  

Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς είναι σημαντικό να συνεργαστούν για να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της Δυσαριθμησίας. Από την μία πλευρά, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να προσαρμόσουν την διδασκαλία και τις αξιολογήσεις για να ανταποκριθούν στις ατομικές ανάγκες των μαθητών. Τέτοιες προσαρμογές μπορεί να είναι ο επιπλέον χρόνος, οι εναλλακτικές αξιολογήσεις και τα οπτικά βοηθήματα (πίνακες, διαγράμματα και γραφήματα), που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την υποστήριξη των μαθητών στην τάξη. Το βοηθητικό υλικό, όπως τα τουβλάκια, οι χάντρες μέτρησης και οι χάρακες, ενισχύουν τα παιδιά στο να οπτικοποιήσουν και να χειριστούν τους αριθμούς με μεγαλύτερη άνεση. Επιπρόσθετα, ιδιαίτερα βοηθητικό θα ήταν να μάθουν στρατηγικές, με σκοπό να ενισχύσουν τις μαθηματικές τους δεξιότητες και να διαχειριστούν το άγχος τους σχετικά με τα μαθηματικά.  Οι γονείς από την άλλη, μπορούν και οι ίδιοι να παρέχουν επιπλέον υποστήριξη στο σπίτι, μέσα από συνεχή εξάσκηση και επανάληψη των μαθηματικών δεξιοτήτων.

Πρέπει, λοιπόν, να αναγνωρίσουμε τα χαρακτηριστικά της Δυσαριθμησίας, ώστε, μέσα από ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα, να υποστηριχθούν και να ενισχυθούν οι μαθηματικές δεξιότητες του κάθε παιδιού. Με αυτό τον τρόπο, τα άτομα αυτά μπορούν να αναπτύξουν τις μαθηματικές τους δεξιότητες και να ξεπεράσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους.

Ενημερωθείτε σήμερα!

Όσο πιο νωρίς ανιχνευθεί µια δυσκολία τόσο πιο εύκολη και αποτελεσματική θα είναι η αντιμετώπισή της.

Συμπληρώστε το ιστορικό.

Κλείστε ραντεβού

Share

Συντάκτης

Λεμονιά Στοϊδου

Λογοθεραπεύτρια

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Τούφας Κωνσταντίνος Κεντρο Ειδικών Θεραπειών
Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter και θα σας ενημερώνουμε με τα τελευταία νέα και τις ειδικές προσφορές μας.

Με την εγγραφή κερδίζετε δώρο τα e-book
“Τα όρια στα παιδιά είναι αναγκαία!”

20 + 1 Σημεία Εγρήγορσης!”

“Ο ύπνος των παιδιών”

 

Μετάβαση στο περιεχόμενο