- 23 Νοεμβρίου 2021
- 08:46
- Αναστασιάδου Δημητρά
Ένας από τους μεγαλύτερους προβληματισμούς που διακατέχουν τους γονείς, όταν φτάνουν τα παιδιά τους στην ηλικία να φοιτήσουν στο δημοτικό, αποτελεί το ερώτημα αν είναι στην πραγματικότητα έτοιμα.
Μολονότι το μοναδικό κριτήριο για τη φοίτηση των παιδιών στο δημοτικό αποτελεί η ηλικία, αυτό που, κατά κύριο λόγο, θα έπρεπε να λαμβάνεται υπόψιν είναι οι ικανότητες που διακατέχει το κάθε παιδί, οι οποίες θα το βοηθήσουν να ανταπεξέλθει στις σχολικές του υποχρεώσεις.
Όσον αφορά τον τομέα της γλώσσας, ένα παιδί κρίνεται έτοιμο να φοιτήσει στο δημοτικό, εφόσον είναι σε θέση να αρθρώνει σωστά όλα τα φωνήματα, ενώ ταυτόχρονα καταφέρνει να περιγράψει ορθά μία εικόνα και να διηγηθεί μία ιστορία. Επιπλέον, η εύρεση λέξης από ένα συγκεκριμένο γράμμα που ακούει, θεωρείται αξιόλογη ικανότητα για την μεταβίβαση στην Α΄ τάξη.
Στον γραφοκινητικό τομέα, θεωρείται σημαντικό να μπορεί να ξεχωρίσει το δεξί από το αριστερό και να έχει καλή οπτική και ακουστική μνήμη. Ακόμη, θα πρέπει να μπορεί να πιάνει σωστά το μολύβι (τριποδική λαβή) και να γράφει μέσα στα όρια των γραμμών του τετραδίου.
Σχετικά με την συμπεριφορά του παιδιού, οι γονείς θα πρέπει να προσέξουν αρκετά πράγματα, όπως π.χ. αν κάνει παρέα με άλλα παιδιά της ηλικίας του και αν είναι σε θέση να ακολουθήσει όρια και κανόνες. Επιπλέον, καλό είναι να ενημερώνονται από τον δάσκαλο ή την δασκάλα για το αν μπορούν να συγκεντρωθούν, τόσο κατά τη διάρκεια του μαθήματος, όσο και της μελέτης.
Αν σας απασχολεί η ετοιμότητα του παιδιού σας για το Δημοτικό, μπορείτε να συμβουλευτείτε κάποιους ειδικούς πριν την έναρξη της φοίτησής τους στο σχολείο, προβαίνοντας σε κάποια τεστ Σχολικής Ετοιμότητας. Η σχολική ετοιμότητα ενός μαθητή διερευνάται από μία διεπιστημονική ομάδα, η οποία απαρτίζεται από λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς, ψυχολόγους, ωτορινολαρυγγολόγους και οφθαλμιάτρους.
Η έγκαιρη ενημέρωση και παρέμβαση θα έχει καταλυτικό ρόλο στην μετέπειτα εξέλιξη και πορεία του παιδιού.