Πότε το παιδί μου χρειάζεται μαθησιακή αξιολόγηση;

ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΟΤΑΝ:

Στην Α’ Δημοτικού:

  • Αποτυγχάνει να κατανοήσει ή/και να διακρίνει τα χρώματα, τα σχήματα, τα μεγέθη, τις ποσότητες, τις αντίθετες έννοιες, τους αριθμούς ως το 5, τον χρονικό και χωρικό προσανατολισμό και να κατηγοριοποιεί ή να ταξινομεί.
  • Έχει χαμηλή φωνολογική ενημερότητα και δυσκολεύεται στην ακουστική διάκριση φωνημάτων ή συλλαβών (δεν μπορεί να βρει από ποια φωνή αρχίζει η κάθε λέξη).
  • Ζωγραφίζει ανώριμες εικόνες και έχει χαμηλή ικανότητα ζωγραφικής μίμησης.
  • Οι εξωσχολικές δραστηριότητές του έχουν έχει μικρή ποικιλία.
  • το παιχνίδι του είναι μονότονο και δυσκολεύεται να αναλάβει πρωτοβουλία στο παιχνίδι,
  • Δείχνει μειωμένο ενδιαφέρον να εξερευνήσει το περιβάλλον.
  • Δυσκολεύεται να εκφράσει και να διαχειριστεί τα συναισθήματά του.
  • Αποφεύγει ή δυσκολεύεται να εμπλακεί σε μαθησιακές δραστηριότητες, όπως παζλ, αφιερώνει λίγο χρόνο συγκέντρωσης στις δραστηριότητες αυτές, διασπάται πολύ εύκολα η προσοχή του από ακουστικά ή οπτικά ερεθίσματα και δυσκολεύεται να επανέλθει στην δραστηριότητά του.
  • Είναι δύσκολη η συνεργασία του με τα άλλα παιδιά σε ομαδικές δραστηριότητες, είτε λόγω αδυναμίας έκφρασης του λόγου, είτε λόγω αδυναμίας της επικοινωνιακής πρόθεσης.
  • Δε συγκρατεί εύκολα νέες πληροφορίες ή χρειάζεται πολλές επαναλήψεις για να μάθει κάτι, εξαιτίας δυσκολιών στην οπτική ή ακουστική μνήμη (δυσκολία να απομνημονεύσει τα ποιήματα του σχολείου).
  • Δυσκολία στη διήγηση ενός γεγονότος της καθημερινότητάς του ή μιας ιστορίας που άκουσε.
  • Δυσκολεύεται να εμπλακεί σε μια συζήτηση, να θέσει θέματα ενδιαφέροντος

Μετά τη Β’ Δημοτικού:

  • Μειονεκτεί σε βασικές μαθησιακές έννοιες, τις οποίες έχει διδαχθεί σε προηγούμενες τάξεις.
  • Δυσκολεύεται στην αποστήθιση κειμένων.
  • Δεν καταφέρνει να κατανοήσει το κείμενο που διάβασε και δυσκολεύεται στην απάντηση ερωτήσεων ενός κειμένου που διάβασε ή άκουσε.
  • Έχει δυσκολία στην οργάνωση μελέτης στο σπίτι και χρειάζεται βοήθεια στην διεκπεραίωση των σχολικών καθηκόντων.
  • Δυσκολεύεται στις χρονικές έννοιες (χθες, σήμερα, αύριο, μέρες της εβδομάδας, μήνες, εποχές).
  • Κάνει ορθογραφικά λάθη σε γνωστές λέξεις και δυσκολεύεται στο μηχανισμό της αυτοδιόρθωσης.
  • Ενώ γνωρίζει τους γραμματικούς κανόνες, δυσκολεύεται στην εφαρμογή τους.
  • δυσκολεύεται να διακρίνει τα μέρη του λόγου (ρήμα, ουσιαστικό, επίθετο)-
  • Κατά την γραφή ή/και την ανάγνωση παραλείπει, προσθέτει, αντιμεταθέτει συστηματικά γράμματα και συλλαβές στις λέξεις.
  • Παραλείπει τα σημεία στίξης.
  • Δυσκολεύεται να κατανοήσει τις μαθηματικές έννοιες της σχολικής του βαθμίδας
  • Η μεταφορά του προφορικού λόγου στον γραπτό είναι μια δύσκολη διαδικασία για το παιδί.
Share

Συντάκτης

Αμαλία Παπαδοπούλου

Λογοθεραπεύτρια

Τούφας Κωνσταντίνος Κεντρο Ειδικών Θεραπειών
Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter και θα σας ενημερώνουμε με τα τελευταία νέα και τις ειδικές προσφορές μας.

Με την εγγραφή κερδίζετε δώρο τα e-book
“Τα όρια στα παιδιά είναι αναγκαία!”

20 + 1 Σημεία Εγρήγορσης!”

“Ο ύπνος των παιδιών”

 

Μετάβαση στο περιεχόμενο