Classic Blog with Right Sidebar

Θέλεις να γίνουμε φίλοι;

Ο άνθρωπος είναι από την φύση του ένα κοινωνικό ον, που επιδιώκει να συναναστρέφεται με άλλα άτομα και να κάνει μαζί τους παρέα. Η έννοια της φιλίας δίνει νόημα στην ζωή του, σε οποιοδήποτε αναπτυξιακό στάδιο και αν βρίσκεται. Ειδικά όμως για τα παιδιά, η φιλία αποτελεί ζωτικό παράγοντα της γνωστικής, κοινωνικής και συναισθηματικής τους ανάπτυξης, καθώς τους προσφέρει ένα ευχάριστο και ασφαλές περιβάλλον, πέραν των ορίων της οικογένειας. Δημιουργείται με την δική τους θέληση, επιλέγοντας τα πρόσωπα με τα οποία θα έρθουν σε επαφή και εξερευνώντας, παράλληλα, τις επιδράσεις …
Διαβάστε Περισσότερα

Μην είσαι κλαψιάρης

Τα περισσότερα παιδιά, μέχρι τα δύο τους χρόνια, χρησιμοποιούν αρκετά συχνά το κλάμα, ως ένα μέσο για επικοινωνία ή  για να εκφράσουν αυτό που νιώθουν. Καθώς μεγαλώνουν, όμως, αρχίζουν να χρησιμοποιούν τις λέξεις  για να μεταφέρουν αυτά που νιώθουν, μαθαίνοντας παράλληλα, να ρυθμίζουν πιο αποτελεσματικά τα συναισθήματά τους. Ωστόσο, ο χαρακτήρας ορισμένων παιδιών είναι πιο ευαίσθητος, και έτσι μπορεί να είναι πιο επιρρεπή στα δάκρυα. Όταν το παιδί σας κλαίει, συνήθως, δε συνειδητοποιεί, πως, παρά το ενδιαφέρον που μπορεί να του δείξουν οι μεγάλοι, οι φίλοι του πιθανόν να το …
Διαβάστε Περισσότερα

Η προσαρμογή σε νέο σχολικό περιβάλλον

Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, έρχεται η ώρα, κατά την οποία θα πρέπει να αποχωριστούν τον ασφαλή χώρο του σπιτιού και να βρεθούν μπροστά σε νέα δεδομένα στη ζωή τους, τα οποία, μέχρι πρότινος, τους ήταν άγνωστα. Ένα από αυτά, λοιπόν, είναι και το σχολείο. Η αλήθεια είναι πως η πρώτη γνωριμία με το σχολείο, π.χ. ο παιδικός σταθμός, το νηπιαγωγείο και μετά το δημοτικό, είναι συνήθως μια δύσκολη εμπειρία, όχι μόνο για τα παιδιά, αλλά και για τους γονείς. Ο φόβος προς το άγνωστο, οι ανασφάλειες απέναντι στα νέα πρόσωπα, …
Διαβάστε Περισσότερα

Προμαθηματικές έννοιες: Ποιες είναι και ποια η χρησιμότητά τους.

Με τον όρο προμαθηματικές έννοιες, αναφερόμαστε σε μια πληθώρα εννοιών που τα παιδιά αποκτούν διαδοχικά, περίπου στην ηλικία των 24 μηνών. Οι έννοιες αυτές είναι οι εξής: Του μεγέθους: μεγάλο – μικρό, παχύ – λεπτό, ψηλό – κοντό, βαρύ – ελαφρύ Του χώρου: πάνω – κάτω, μπροστά – πίσω, κοντά – μακριά, μέσα – έξω, ανάμεσα, δίπλα, δεξιά – αριστερά Του χρόνου: ημέρες, μήνες, εποχές, ώρα Των ποσοτήτων: πολλά – λίγα, άδειο – γεμάτο Της λογικής: αντιστοίχιση, ταξινόμηση αντικειμένων, ομοιότητες – διαφορές Των σχημάτων Των αριθμών Των χρωμάτων Μπορούμε να …
Διαβάστε Περισσότερα

Περιοριστική διαταραχή πρόσληψης τροφής (ARFID)

Η Αποφευκτική/ Περιοριστική Διαταραχή Πρόσληψης Τροφής περιλαμβάνεται από το 2013 στο Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fifth Edition (DSM-5) και ανήκει στην ομάδα των Διαταραχών σίτισης και πρόσληψης τροφής, η οποία συναντάται στα παιδιά και, ορισμένες φορές, τους ακολουθεί και στην ενήλικη ζωή. Το ARFID μπορεί να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε ηλικία και μπορεί να διαρκέσει από μερικούς μήνες έως αρκετά χρόνια. Οι αιτίες του παραμένουν ασαφείς, καθώς είναι ένας συνδυασμός γενετικών, ιδιοσυγκρασιακών και περιβαλλοντικών παραγόντων. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Adolescent Health το 2014, έδειξε ότι …
Διαβάστε Περισσότερα

Το burn-out των γονιών

Είναι αδιαμφισβήτητο ότι ο γονεϊκός ρόλος και η ανατροφή των παιδιών δεν είναι μια απλή και εύκολη υπόθεση. Οι απαιτήσεις της γονεϊκότητας είναι πολλές, με αποτέλεσμα οι γονείς να βάζουν τις δικές τους ανάγκες πίσω από τις ανάγκες του παιδιού τους για πολλά χρόνια. Η ανησυχία για την ικανοποίηση των αναγκών των παιδιών, η άγνοια ανατροφής που επιφέρει ο ρόλος ενός νέου γονέα και το άγχος της σωστής φροντίδας, καθιστούν τους γονείς ευάλωτους στο φαινόμενο της εξουθένωσης. Η γονεϊκή εξουθένωση μπορεί να είναι η σωματική, η ψυχική ή/και η συναισθηματική …
Διαβάστε Περισσότερα

Η επιστροφή στο σχολείο μετά τις γιορτές

Στις αρχές του νέου έτους, οι μαθητές επιστρέφουν στο σχολείο μετά από 15 περίπου ημέρες χαλάρωσης και ξεκούρασης. Μέσα σε αυτές τις μέρες, τα παιδιά, πιθανόν, να είχαν νυχτερινές εξόδους και να έπεφταν για ύπνο αργά, είδαν πολλές ταινίες, πέρασαν αρκετές ώρες μπροστά σε οθόνες, έφαγαν αρκετά γλυκά και παρευρέθηκαν σε οικογενειακά δείπνα. Σίγουρα θα είναι δύσκολο να επανέλθουν στην παλιά τους ρουτίνα. Ακολουθώντας, όμως, μερικές απλές συμβουλές, θα μπορέσουμε να τα επαναφέρουμε ομαλά. Αρχικά, καλό θα ήταν να βγουν από την πρίζα οι συσκευές. Η διαδικασία αυτή μπορεί να …
Διαβάστε Περισσότερα

Η επίδραση του «λαμπερού» πνεύματος των Χριστουγέννων

Τα Χριστούγεννα είναι μια γιορτή χαράς και μια ευκαιρία για ξεκούραση και διασκέδαση. Η διάθεσή μας αλλάζει και τα συναισθήματά μας είναι έντονα. Είναι όμως για όλους το ίδιο; Τα λαμπάκια, οι φωνές, οι μυρωδιές και η αλλαγή του προγράμματος, επιδρούν το ίδιο σε όλα τα παιδιά; Ορισμένα παιδιά δυσκολεύονται να αντιληφθούν τα κρυμμένα νοήματα πίσω από τις γιορτές των Χριστουγέννων. Σε άλλα, η ρουτίνα παραμένει ισχυρός λόγος για να περνάνε καλά και μια αλλαγή σε αυτήν την κατάσταση τους προκαλεί άγχος και αναστάτωση, που μπορεί να οδηγήσουν σε ξεσπάσματα …
Διαβάστε Περισσότερα

Δραστηριότητες για τα Χριστούγεννα

Οι γιορτές των Χριστουγέννων πλησιάζουν και η στιγμή που τα σχολεία θα κλείσουν κοντεύει. Πολλοί γονείς μπορεί ήδη να αναζητάτε δραστηριότητες, προκειμένου να κρατήσετε τα παιδιά σας απασχολημένα και ήρεμα κατά τη διάρκεια των γιορτών. Το να σκεφτεί κάποιος δραστηριότητες που να είναι ευχάριστες και, παράλληλα,  δημιουργικές για τα παιδιά είναι δύσκολο ως ένα βαθμό, ενώ, για άλλους, μπορεί να φαντάζει ακατόρθωτο. Για τον λόγο αυτό, παρακάτω θα παρατεθούν πέντε δραστηριότητες που κανένα παιδί ή μεγάλος δεν θα μπορέσει να αντισταθεί. Το μόνο που θα χρειαστεί να έχετε είναι η …
Διαβάστε Περισσότερα

Δυσαναγνωσία: Βασικά χαρακτηριστικά και τρόποι αντιμετώπισης

Η Δυσαναγνωσία αποτελεί μια ειδική μαθησιακή δυσκολία της ανάγνωσης. Η δυσκολία αυτή, συνήθως, αποτυπώνονται μέσα από τη μαθησιακή επίδοση του παιδιού, την οποία επηρεάζει και χαρακτηρίζεται από την μειωμένη απόδοσή του στην ακρίβεια, την ταχύτητα και την κατανόηση αυτού που διαβάζει. Συχνά, αυτή μπορεί να συνυπάρχει με τη δυσλεξία ή άλλη μαθησιακή δυσκολία. Κάθε παιδί εξελίσσει με τον δικό του ρυθμό τις αναγνωστικές δεξιότητες, οι οποίες ξεκινούν να αναπτύσσονται κατά την προσχολική ηλικία. Σε αυτό το στάδιο, τα παιδιά εκπαιδεύονται στην εκμάθηση του αλφαβήτου, την αναγνώριση γραμμάτων και των αντίστοιχων …
Διαβάστε Περισσότερα

Μου αρέσει να περνάω χρόνο μαζί σου

Από την πρώτη μέρα που το παιδί σας έρχεται στον κόσμο, οι προτεραιότητές σας αλλάζουν, καθώς, πλέον, έχετε την πλήρη ευθύνη μιας νέας ζωής. Η αλήθεια είναι, πως από πολύ νωρίς, το παιδί, σας δείχνει ότι έχει ανάγκη την αμέριστη προσοχή και την φροντίδα σας. Όταν εσείς καλύπτετε αυτές του τις ανάγκες και του δείχνετε την αγάπη σας, παίρνοντάς το αγκαλιά ή τραγουδώντας του τραγούδια, βλέπετε ότι αρχίζει να δημιουργείται, σταδιακά, ένας ασφαλής και σταθερός συναισθηματικός δεσμός μεταξύ σας. Ακόμα κι όταν μεγαλώνει και προσπαθεί να ανεξαρτητοποιηθεί, βρίσκοντας τις δικές …
Διαβάστε Περισσότερα

Δραστηριότητες για την ενίσχυση του αμφίπλευρου συντονισμού

Ο αμφίπλευρος συντονισμός είναι η ικανότητα του ατόμου να χρησιμοποιεί και τις δύο πλευρές του σώματός του συγχρόνως, με ένα συντονισμένο και οργανωμένο τρόπο. Η αποτελεσματική αμφίπλευρη ολοκλήρωση αποτελεί ένδειξη ότι και οι δύο πλευρές του εγκεφάλου επικοινωνούν αποτελεσματικά και μοιράζονται πληροφορίες. Υπάρχουν τρία είδη αμφίπλευρου συντονισμού: Ο συμμετρικός αμφίπλευρος συντονισμός, ο οποίος αναφέρεται στην ταυτόχρονη χρήση και των δύο πλευρών του σώματος, κάνοντας την ίδια ενέργεια, όπως για παράδειγμα συμβαίνει κατά την πραγματοποίηση των jumping hacks. Ο ασύμμετρος αμφίπλευρος συντονισμός, που αναφέρεται στη χρήση και των δύο πλευρών του …
Διαβάστε Περισσότερα
Τούφας Κωνσταντίνος Κεντρο Ειδικών Θεραπειών
Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter και θα σας ενημερώνουμε με τα τελευταία νέα και τις ειδικές προσφορές μας.

Με την εγγραφή κερδίζετε δώρο τα e-book
“Τα όρια στα παιδιά είναι αναγκαία!”

20 + 1 Σημεία Εγρήγορσης!”

“Ο ύπνος των παιδιών”

 

Μετάβαση στο περιεχόμενο