Classic Blog without Sidebar

Tύποι γονικής μέριμνας και οι επιδράσεις τους στην ανάπτυξη των παιδιών

Ο τρόπος με τον οποίο οι γονείς ανατρέφουν τα παιδιά τους, τους ασκεί μόνιμες επιδράσεις και σημαντικές επιρροές που τους ακολουθούν σ’ όλη τους τη ζωή. Αρκετοί αναπτυξιακοί ψυχολόγοι έχουν προσπαθήσει να αναδείξουν τη σχέση ανάμεσα στα γονεϊκά στυλ ανατροφής και την ανάπτυξη του παιδιού. Συγκεκριμένα, έχουν εντοπιστεί 4 στυλ γονεϊκής μέριμνας, που πρόκειται να αναλυθούν ακολούθως. Ένα πρώτο στυλ γονεϊκής μέριμνας, αποκαλείται Αυταρχικό (Authoritarian Parenting). Σε αυτήν την περίπτωσηπαρατηρείται αρκετή αυστηρότητα και επιβολή κανόνων -ή ακόμα και τιμωριών, σε περίπτωση που εκείνοι δεν τηρηθούν-, χωρίς να δίνεται λογική εξήγηση …
Διαβάστε Περισσότερα

Πόσο σημαντική είναι η ρουτίνα στα παιδιά;

Η ρουτίνα αποτελεί την αρχή της συναισθηματικής αγωγής και της πειθαρχίας. Μέσα στην οικογένεια είναι σημαντική η ύπαρξη της, καθώς βοηθά, όχι μόνο τα παιδιά, αλλά και τους ίδιους τους γονείς, να ζουν σε ένα καλά οργανωμένο περιβάλλον, στο οποίο νιώθουν ασφάλεια. Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο, οι γονείς μπορούν να θέσουν τα κατάλληλα όρια στα παιδιά τους. Αν και η κάθε οικογένεια έχει τις δικές της καθημερινές ρουτίνες, ένα συνηθισμένο πρόγραμμα περιλαμβάνει: πρωινό ξύπνημα και ετοιμασία για το σχολείο, μια συγκεκριμένη ώρα για το φαγητό, για τον ύπνο και …
Διαβάστε Περισσότερα

05 Νοεμβρίου | Πλήρης Εκπαίδευση Πρώτων Βοηθειών (ΚΑΡΠΑ – ΑΕΑ)

Η εκπαίδευση στον τομέα των πρώτων βοηθειών αποτελεί μια απαραίτητη δεξιότητα για κάθε οργανισμό και το προσωπικό του. Έτσι και το Κέντρο Ειδικών Θεραπειών – Τούφας Κωσταντίνος μερίμνησε για την εκπαίδευση του προσωπικού του προσφέροντας οφέλη σε γονείς και παιδιά. Σκοπός της Εκπαίδευσης  Πρώτων Βοηθειών: Ο βασικός σκοπός της εκπαίδευσης προσωπικού σε πρώτες βοήθειες είναι η παροχή γνώσεων και δεξιοτήτων που μπορούν να σώσουν ζωές σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Το προσωπικό εκπαιδεύεται στην αναγνώριση, αξιολόγηση και παροχή πρώτων βοηθειών σε διάφορες καταστάσεις, όπως τραυματισμοί, ασφυξία, καρδιακά προβλήματα και άλλα ατυχήματα. …
Διαβάστε Περισσότερα

Γιατί είναι απαραίτητη η δέσμευση στη θεραπευτική διαδικασία;

Κατά την ένταξη ενός παιδιού στη θεραπευτική διαδικασία, καταλυτικό παράγοντα διαδραματίζει η θεραπευτική σχέση, η οποία αποτελεί τον πυρήνα της θεραπείας. Τα στοιχεία που την απαρτίζουν και την καθορίζουν διαφέρουν από παιδί σε παιδί. Μέσα από την εβδομαδιαία τριβή θεραπευτή και παιδιού, αναπτύσσεται μια σχέση γνησιότητας, συνεργασίας και εμπιστοσύνης. Μέσω αυτής της διαδικασίας, το παιδί θα δεθεί με το θεραπευτή και θα υπάρξει μια θεραπευτική συμμαχία, με απώτερο σκοπό την αντιμετώπιση και την εξέλιξη, βασιζόμενοι πάντα στο παιχνίδι. Οι θεραπείες γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του παιδιού, προκειμένου να περνάει …
Διαβάστε Περισσότερα

Τα «γιατί;» των παιδιών

Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, στην ηλικία των τριών έως πέντε ετών περίπου, αρχίζει να αυξάνεται το ενδιαφέρον και η περιέργεια που έχουν για τον κόσμο γύρω τους. Αυτό συμβαίνει, διότι τα ερεθίσματα και οι πληροφορίες που λαμβάνουν, συνήθως, τους δημιουργούν μια σειρά από ερωτήσεις. Αυτή η συνθήκη μπορεί να σας φέρει σε μια αγχώδη ή κουραστική κατάσταση, καθώς αισθάνεστε ότι πρέπει συνεχώς να έχετε μια απάντηση, ακόμη και για τις πιο απίθανες ερωτήσεις. Το γεγονός ότι οι περισσότερες από τις απορίες των παιδιών εκφράζονται σε εσάς, οφείλεται στο γεγονός ότι …
Διαβάστε Περισσότερα

21 Οκτωβρίου | Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή – Διαδικτυακή Ημερίδα

Αγαπητοί συνάδελφοι και φίλοι, Σας προσκαλούμε να συμμετέχετε στην ενημερωτική ημερίδα για την Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή. Η συμμετοχή είναι ελεύθερη.  Για περισσότερες πληροφορίες και για το link παρακολούθησης της ημερίδας  πατήστε το εικονίδιο της αφίσας. Η Ομάδα Ειδικού Ενδιαφέροντος για την Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή Πανελλήνιος Σύλλογος Λογοπεδικών- Λογοθεραπευτών …
Διαβάστε Περισσότερα

Ντροπαλά παιδιά

Η ντροπή είναι αρκετά συνηθισμένη στα παιδιά, καθώς, συχνά, συμπεριφέρονται με συστολή όταν γνωρίζουν καινούρια άτομα ή εκτεθούν σε νέες καταστάσεις. Το αίσθημα της ντροπής είναι μία φυσιολογική αντίδραση, ένα φυσικό κομμάτι της ανθρώπινης ανάπτυξης. Κατά την προσχολική ηλικία, τα νήπια μπορεί να ντρέπονται και να νιώθουν αμηχανία. Μπορεί να μην επιθυμούν να μιλήσουν, όταν γνωρίζουν άγνωστα άτομα, να προσπαθούν να κρυφτούν πίσω από τους γονείς τους και να μη συμμετέχουν σε ομαδικά παιχνίδια. Στην πορεία της σχολικής περιόδου, μπορεί να αποφύγουν απαντήσουν σε ερωτήσεις στην τάξη, να δυσκολεύονται να …
Διαβάστε Περισσότερα

Γιατί το παιδί μου αντιγράφει συμπεριφορές;

Κατά τη βρεφική ηλικία, τα μωρά έχουν τη συνήθεια να μιμούνται τους φροντιστές τους. Θα τα δούμε, συχνά, να αντιγράφουν εκφράσεις του προσώπου ή κινήσεις που κάνουν οι γονείς τους και, με αυτόν τον τρόπο, ξέρουμε ότι μαθαίνουν. Δεν είναι μόνο τα βρέφη, όμως, που το κάνουν αυτό, αλλά και τα παιδιά προσχολικής ή νηπιακής ηλικίας. Στα νήπια, αρέσει να μιμούνται τις πράξεις και τα λόγια των γύρω τους. Η μίμηση ενός άλλου συνομήλικου, μπορεί να είναι αστεία κάποιες φορές, κάποιες άλλες, όμως, για πολλούς γονείς μπορεί να γίνει ενοχλητική, …
Διαβάστε Περισσότερα

Τι είναι αιθουσαίο σύστημα;

Τα πέντε αισθητηριακά συστήματα, τα οποία είναι σημαντικά για τον κάθε άνθρωπο είναι: το ακουστικό σύστημα το οπτικό σύστημα το γευστικό σύστημα το οσφρητικό σύστημα και το απτικό σύστημα Υπάρχουν, όμως, άλλα δύο εξίσου σημαντικά, το ιδιοδεκτικό σύστημα και το αιθουσαίο. Τι είναι αιθουσαίο σύστημα; Είναι ένα πολύπλοκο αισθητικοκινητικό σύστημα, που περιλαμβάνει την επικοινωνία μεταξύ της περιφερειακής αιθουσαίας συσκευής, του οφθαλμικού συστήματος, των ορθοστατικών μυών, του στελέχους του εγκεφάλου, της παραγκεφαλίδας και του φλοιού. Το αιθουσαίο σύστημα βρίσκεται στο έσω αυτί και ανιχνεύει την κίνηση της κεφαλής και τις αντιδράσεις …
Διαβάστε Περισσότερα

Οι προσδοκίες των παιδιών από το σχολείο

Το σχολείο παίζει καθοριστικό ρόλο στη ζωή ενός παιδιού, διαμορφώνοντας την ακαδημαϊκή, κοινωνική και συναισθηματική του ανάπτυξη. Η κατανόηση των προσδοκιών που έχουν τα παιδιά από το σχολείο, είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που ενισχύει την ανάπτυξη και τον ενθουσιασμό τους για μάθηση. Τα παιδιά θέλουν το σχολείο να είναι το μέρος, όπου θα αισθάνονται ασφάλεια και θα υποστηρίζονται. Επιθυμούν ένα περιβάλλον που θα μπορούν να εκφραστούν ελεύθερα, να κάνουν φίλους και να λαμβάνουν καθοδήγηση. Η δημιουργία ενός θετικού σχολικού κλίματος που προάγει το σεβασμό και την …
Διαβάστε Περισσότερα
Τούφας Κωνσταντίνος Κεντρο Ειδικών Θεραπειών
Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter και θα σας ενημερώνουμε με τα τελευταία νέα και τις ειδικές προσφορές μας.

Με την εγγραφή κερδίζετε δώρο τα e-book
“Τα όρια στα παιδιά είναι αναγκαία!”

20 + 1 Σημεία Εγρήγορσης!”

“Ο ύπνος των παιδιών”

 

Μετάβαση στο περιεχόμενο