Η μοναδική εκπαίδευση που έχουν οι νέοι άνθρωποι όταν γίνονται γονείς, είναι αυτή που τους έχουν χαρίσει, μέσα από τον τρόπο που τους μεγάλωσαν, οι δικοί τους γονείς. Όμως για την προαγωγή της ψυχικής και της σωματικής υγείας του παιδιού, τη διαμόρφωση σωστής προσωπικότητας, οι γονείς χρειάζονται περισσότερα εφόδια από εκείνα που τους προσφέρει η αγάπη και το ένστικτο τους. Ειδικότερα, χρειάζονται δεξιότητες, γνώσεις, συνεχή ενημέρωση, διαρκή προβληματισμό και αναζήτηση, τα οποία θα οδηγήσουν τους γονείς στην γνωριμία με τον εαυτό τους, την αυτο-αποδοχή, την αυτοσυνειδησία και τελικά την αποδοχή των άλλων και κυρίως των παιδιών τους. Αυτό το «κενό» έρχονται να καλύψουν οι ομάδες εκπαίδευσης γονέων συντελώντας ουσιαστικά τόσο στην ενίσχυση της επάρκειας των γονέων όσο και τη διαμόρφωση μιας σαφούς γονικής ταυτότητας.
Η διαδικασία της εκπαίδευσης των γονέων συνιστά ουσιαστικό και αναπόσπαστο σκέλος κάθε θεραπευτικής παρέμβασης. Εστιάζει στην κατανόηση των δυσκολιών που αντιμετωπίζει το παιδί ή ο έφηβος και την αντιμετώπιση αυτών μέσα από την ανάπτυξη στρατηγικών, οι οποίες με τη σειρά τους συμβάλλουν στην ενίσχυση της λειτουργικότητάς του.
Οι ομάδες εκπαίδευσης που διοργανώνει το Κέντρο Ειδικών Θεραπειών, συνιστούν κύκλο συναντήσεων με χαρακτήρα εργαστηρίου, όπου συνδυάζονται εισηγήσεις και βιωματικές ασκήσεις. Στοχεύουν αφενός, στην ενημέρωση της οικογένειας και του ευρύτερου περιβάλλοντος του παιδιού/εφήβου για τη διαταραχή, τη φύση αυτής, τα αίτιά της, την πορεία και την πρόγνωσή της και αφετέρου, στην ενδυνάμωση και ενίσχυση των δεξιοτήτων επικοινωνίας της οικογένειας με σκοπό την εκπαίδευση σε αποτελεσματικούς τρόπους διαχείρισης κρίσεων, τη μείωση του άγχους και τη βελτίωση των σχέσεων των μελών της.
Τέλος, οι γονείς υποστηρίζονται ώστε να συμμετέχουν ενεργά στη θεραπευτική διαδικασία, καθ’ όλη τη διάρκειά της. Μέσα από τη συμμετοχή τους στην ομάδα, οι γονείς εκπαιδεύονται στην εφαρμογή του εκπαιδευτικού προγράμματος και εκτός θεραπευτικού πλαισίου και ενθαρρύνονται ώστε να ανταλλάξουν εμπειρίες μεταξύ τους και να βρουν εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν στο γονεϊκό τους ρόλο.
Έναρξη: όλο τον χρόνο
Διάρκεια εργαστηρίου: 6 συναντήσεις (διάρκειας 90 λεπτών)
Αριθμός ατόμων ανά ομάδα: 6-10 άτομα, ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν.