Οπτικοκινητικός Συντονισμός: Τι είναι και δραστηριότητες που τον ενισχύουν

Ο οπτικοκινητικός συντονισμός αναπτύσσεται ήδη από τους πρώτες μήνες της ζωής ενός παιδιού. Είναι μια σύνθετη διανοητική ικανότητα επεξεργασίας  πληροφοριών, οι οποίες λαμβάνονται από το οπτικό σύστημα, με στόχο να συντονίσουν και να κατευθύνουν κατάλληλα το σώμα για την υλοποίηση μιας δραστηριότητας με ακρίβεια.

Η δεξιότητα αυτή διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ομαλή ανάπτυξη του παιδιού, καθώς συναντάται σε δραστηριότητες, τόσο λεπτής, όσο και αδρής κινητικότητας, που πραγματοποιούνται μέσα στην ημέρα του παιδιού.

Δυσκολίες στον οπτικοκινητικό συντονισμό επηρεάζουν σημαντικά το παιδί στην λανθασμένη αντίληψη του σώματός του, με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται στις δραστηριότητες καθημερινής ζωής, όπως είναι οι διαδικασίες της ένδυσης, απόδυσης, σίτισης και μπάνιου. Ακόμη, οι δυσκολίες αυτές μπορούν να επηρεάσουν τη σωστή γραφή και ανάγνωση, με επιπτώσεις στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις και στην ένταξή του σε αθλητικές δραστηριότητες.

Μερικές δραστηριότητες που ενισχύουν τον  οπτικοκινητικό συντονισμό είναι οι εξής:

  • Παιχνίδι με μπάλα: παίξτε πάσες με τα χέρια ή τα πόδια, προσπαθώντας το παιδί να πιάσει τη μπάλα ή να την κλωτσήσει με ακρίβεια σε εσάς.
  • Χειροτεχνία με ψαλίδι: δώστε στο παιδί να κόψει διάφορα χαρτόνια με σχήματα, γραμμές και φιγούρες.
  • Φούσκες: κάντε φούσκες και παροτρύνετε το παιδί να σκάσει όσο πιο γρήγορα, όσες πιο πολλές μπορεί.
  • Bowling: τοποθετήστε τις κορίνες σε απόσταση από το παιδί, για να τις γκρεμίσει με μια μπάλα.
  • Κατασκευαστικό παιχνίδι: δείξτε μια κατασκευή από τουβλάκια ή από άλλα υλικά και αφήστε το παιδί να κατασκευάσει ακριβώς το ίδιο σχέδιο.
  • Παζλ: δώστε ένα παζλ με αριθμό κομματιών που είναι ανάλογος της ηλικίας του παιδιού και αφήστε το να προσπαθήσει για την ανασύνθεσή του.
  • Γραφοκινητικές ασκήσεις: δώστε στο παιδί φυλλάδια με διαδρομές ή σχέδια για να τα ιχνηλατήσει με διάφορα υλικά, προσέχοντας να πατάει με ακρίβεια πάνω στις γραμμές.
  • Παιχνίδι με πλαστελίνη: ζητήστε από το παιδί να κατασκευάσει διάφορες φιγούρες και να γράψει το όνομά του.
  • Μεταφορά αντικειμένων ή υγρών: ζητήστε από το παιδί να μεταφέρει προσεκτικά από το ένα σημείο στο άλλο κάποιο αντικείμενο ή ένα υγρό από ένα δοχείο σε άλλο, χωρίς να χυθεί.

Ενημερωθείτε σήμερα!

Όσο πιο νωρίς ανιχνευθεί µια δυσκολία τόσο πιο εύκολη και αποτελεσματική θα είναι η αντιμετώπισή της.

Συμπληρώστε το ιστορικό.

Κλείστε ραντεβού

Share

Συντάκτης

Αθηνά Τσιάτσιου

Occupational Therapy Assistant

Τούφας Κωνσταντίνος Κεντρο Ειδικών Θεραπειών
Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter και θα σας ενημερώνουμε με τα τελευταία νέα και τις ειδικές προσφορές μας.

Με την εγγραφή κερδίζετε δώρο τα e-book
“Τα όρια στα παιδιά είναι αναγκαία!”

20 + 1 Σημεία Εγρήγορσης!”

“Ο ύπνος των παιδιών”

 

Μετάβαση στο περιεχόμενο